MY DEAR FOLLOWERS

Pages

Sabtu, 29 Mei 2010

BUN TUNA


Pagi semalam saya buat bun tuna ni untuk sarapan dan alhamdulillah elok naik bun ni . Anak saya Adlina yang suka sangat bun tuna ni dan dia la yang banyak makan bun ni . Kelebihan buat sendiri roti adalah kita tau apa bahan yang kita masukkan dalam adunannya dan tanpa bahan pengawet , yang pasti kita nak makan pun tak ada rasa was-was.
Saya memang suka sangat lalu dekat kedai roti atau bakery sebab bau roti yang bau dimasak memang wangi . Sekarang ni saya dah boleh buat roti sendiri dan paling best dapat makan roti yang fresh from the oven masih panas-panas . Itu la kelebihan kalau kita boleh masak sendiri makanan yang kita suka . Saya pun join kelas buat roti untuk mahirkan diri dan sekarang ni boleh la buat untuk makan sendiri anak-beranak .
Paling best bila anak-anak dan suami puji roti saya ni sedap memang saya puas hati dan senyum lebar sampai ke telinga la hehe.....

Bun tuna yang masih panas baru keluar dari oven ni


Inti tuna hmmm sedapnya


Bahan-bahan untuk bun tuna...

3 ulasan:

  1. salam..practice make perfect.dulu memula saya meroti..hehhe hampeh je roti tu.tapi dah lama lama makin elok dan makin licin..good luck n tahniah roti tu bila anak2 makan..sungguh puas hati kan

    BalasPadam
  2. kak...
    smalam ada kat setapak/gombak ker? cam nampak somebody cam akak jer...

    BalasPadam
  3. Hai Nannie,I suka baca blog u...kita ada hoby yang sama..tu yg I suka..tq for the recipes..all my favourite.

    BalasPadam