MY DEAR FOLLOWERS

Pages

Khamis, 17 Mac 2011

Berjamu selera di Kuala Terengganu

Jauh berjalan luas la pemandangan..

Bila bercuti ke mana saja selain jalan-jalan ke lokasi menarik , saya dan hubby mesti cuba masakan tempatan . Saya pernah ke Kuala Terengganu pada tahun 2007 so saya tau beberapa restoran yang menyediakan juadah tradisional Terengganu yang sedap-sedap . So kali ni bila sampai ke Kuala Terengganu kami dah tau kedai mana nak di tuju dan alhamdulillah semua makanan yang kami makan memang sedapppp sangat.....

Nasi dagang dengan ikan aya yang sangat sedap ishhh bila dah balik rumah saya dok teringat nasi dagang pula hehehe...Masa hari terakhir kami di Kuala Terengganu kawan suami saya bawa kami sekeluarga makan di restoran nasi dagang di Chendering . Nasi dagang kat restoran yang famous di Chendering tu memang SEDAPPPPPP sangat , kopok lekor kat kedai makan tu pun sedappp....

Laksam di Napi Corner ni memang sedap especially bila dimakan dengan sambal yang diletak bersama belacan ishhh kecur air liur saya bila teringat balik kesedapan laksam ni hehehehe memang saya kena pergi balik ke Kuala Terengganu ni hehehe..


Malam pertama kami sampai di Kuala Terengganu..semua juadah sedap masakan tradisional Terengganu memang favorite saya dengan suami..


Sarapan pagi kami pada hari pertama di Kuala Terengganu , semua juadah ni sedap yum yum..


Hmmmmm sedapnya masakannya simple saja tapi cukup sedap..


Sarapan pagi hmmm sedapnyaaaa...


Adam tengah makan kopok leko sedap ya..


Kopok leko di Kampung Losong..

Sepanjang masa kami di Kuala Terengganu anak saya Adlina hanya nak makan nasi lemak sebab nasi lemak di Napi Corner memang sedap..

Nasi kerabu


Nasi minyak dan nasi dagang


gulai sotong yum yum sedap sotong fresh..


Gulai ikan aya yang dimakan dengan nasi dagang hmm cukup sedap . Saya beli 2 peket rempah gulai ikan aya masa di Pasar Payang nanti bila balik rumah boleh la saya masak . Saya beli juga beras nasi dagang hmm sedapnya bila gulai ikan aya dimakan dengan nasi dagang . Memang nak kena cari cara-cara nak masak gulai ikan aya dengan nasi dagang ni sebab saya tak pernah masak lagi nasi dagang...

Gendang gendut tali kecapi
Kenyang perut senang hati

Alhamdulillah percutian kami di Kuala Terengganu memang best..
Insyallah lain kali saya nak ke sana lagi..

6 ulasan:

  1. wah..syedapnyeer. terase nk balik kg la cmni ;(

    BalasPadam
  2. sedapnyer nasi dagang.....teringat mase makan dekat ganu....pastu keropok lekornyer yg sgt2 sedap....

    BalasPadam
  3. Mmmm... Makanan Terengganu sedap2 belaka..

    BalasPadam
  4. salam kak Nani..saya duk kg losong. Kalu tahu kak nani datang hari tu, komfirm sy g cr kak nani..hehehe..

    BalasPadam
  5. to cplud miera,
    ala keciannya dia cepat2 balik kampung mesti rindukan dekat family di kampung .

    to ctcomel,
    hmm mmg sedap la nasi dagang n keropok lekor Terengganu yum2

    to kerja sambilan,
    mmg pun sedap belaka

    to mieyza,
    wlkslam miezya , ye ke laa hehehe tak pa lain kali kalau akak nak ke sana akak bagi tau lebih awal kat blog ya insyallah kita blh jumpa

    to ain zuraini,
    alhamdulillah semuanya sedap sgt

    BalasPadam