MY DEAR FOLLOWERS

Pages

Jumaat, 1 April 2011

Rempah ratus dan beras nasi dagang..

Pagi tadi saya berkemas kabinet dapur so bila nampak rempah ratus dan beras nasi dagang ni baru la saya teringat yang saya belum buat n3 lagi . Saja ja nak kongsi gambar dan cerita sikit tentang rempah yangs aya beli di Pasar Payang , Kuala Terengganu masa cuti sekolah baru ni . Saya beli beberapa jenis rempah yang susah saya nak jumpa di sini dan saya beli juga beras nasi dagang dari Terengganu dan masa kat Kelantan saya beli lagi beras nasi dagang . Masa di Kota Bharu saya jumpa lagi beras nasi dagang yang dijual dalam pack 5-10kg memang teruja tengok macam nak beli tapi bila fikir balik saya ni jarang masak nasi dagang so saya beli je dalam pack kecil , jadi la dapat masa dalam 2-3 kali kan...

Rempah-ratus masakan tradisional Terengganu dan beras nasi dagang , pulut susu dan pulut hitam yang saya beli di Terengganu dan menunggu masa untuk saya masak je ni...

Hmmmm ada rempah ayam kuzi , kerutuk , nasi arab sedappnyerr dekat kedai rempah ni di Pasar Payang tu ada banyak dan bermacam jenis rempah lagi tapi saya beli yang ni je cukup laaa..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan